W uroczystej oprawie, aczkolwiek uwzględniającej obowiązujące reżimy trwającej wciąż pandemii, pożegnani zostali 9 czerwca 2020 r. absolwenci Liceum Ogólnokształcącego i Technikum, którzy za kierunek nauki wybrali „Edukację policyjną”. Lata nauki w Szkołach im. 72 Pułku Piechoty pozwoliły 33 uczniom zdobyć wiele bardzo przydatnych, dodatkowych kwalifikacji, takich jak: taktyki interwencji policyjnej, musztra, wyszkolenie strzeleckie, udzielanie pierwszej pomocy przedmedycznej, podstawy spadochroniarstwa i inne. Program „Edukacji policyjnej” jest realizowany w oparciu o wytyczne Komendy Głównej Policji, w ścisłej współpracy z Komendą Wojewódzką i Miejską Policji w Radomiu, Strażą Miejską w Radomiu, Służbą Ochrony Kolei. Przedstawiciele tych służ mundurowych wzięli udział w spotkaniu z reprezentacją absolwentów. Było ono także okazją do wyróżnienia najlepszych uczniów i współpracujących ze szkołą rodziców certyfikatami oraz listami gratulacyjnymi i podziękowaniami, skierowanym przez dyrektor Szkoły Katarzyną Kołodziejską. Otrzymali je absolwenci: Milena Balcerek, Paulina Dziesińska, Karina Majak, Dominik Markowski, Sylwia Pękala, Wiktoria Sadownik i Katarzyna Wiederek. Okolicznościowe listy gratulacyjne do młodzieży, jak również grona pedagogicznego i dyrekcji szkoły skierowali: Komendant Wojewódzki Policji z siedzibą w Radomiu oraz Komenda Regionalna Straży Ochrony Kolei w Warszawie.  Uroczystość zaszczycili swoją obecnością: podinsp. Agnieszka Guza, zastępca naczelnika Wydziału Prewencji KWP, podinsp. Dariusz Frączek – zastępca Komendanta Miejskiego Policji w Radomiu, Zbigniew Siemko – Komendant Regionalny Straży Ochrony Kolei w Warszawie i Edmund Nowocień – komendant Straży Miejskiej w Radomiu.  Władze organu prowadzącego reprezentował wiceprezes Zarządu ZDZ w Kielcach Dariusz Wątroba. Wszyscy goście życzyli absolwentom sukcesów na trwających właśnie egzaminach maturalnych oraz zrealizowania ambitnych planów zawodowych związanych ze zdobytym wykształceniem.

IMG 5506W drugim dniu egzaminów maturalnych, 9 czerwca 2020 r., Szkoły im. 72 Pułku Piechoty w Radomiu Zakładu Doskonalenia Zawodowego odwiedziło dwóch żołnierzy 62 Batalionu Lekkiej Piechoty Wojsk Obrony Terytorialnej. Celem wizyty było wykonanie wszystkim uczniom przystępującym do egzaminu przesiewowego badania ciepłoty ciała z wykorzystaniem celownika SCT Rubin. To innowacyjna metoda doskonale sprawdzająca się we wszelkiej kontroli temperatury, wdrożona w związku z trwającą pandemią koronawirusa i w trosce o bezpieczeństwo obywateli. Jak informuje szer. OT Michał Marczyk z 62 Batalionu Lekkiej Piechoty zastosowanie po raz pierwszy wojskowego sprzętu  do w/w badania odbyło się 8 czerwca 2020 r. w Zespole Szkół im. Armii Krajowej Obwodu Głuszec – Grójec. Po szkołach ZDZ w Radomiu, następnego dnia, ekipa z celownikiem SCT Rubin uda się do Płocka, do jednego z tamtejszych liceów. Maturzyści z dużym zaciekawieniem podali się badaniu, po czym w pełni bezpieczni zasiedli do pisemnego sprawdzianu z matematyki.

fot. 62 Batalion Lekkiej Piechoty WOT

19 maja 2020 r. delegacja  tegorocznych absolwentów szkoły – uczestników 2. edycji Programu Ministerstwa Obrony Narodowej „Certyfikowane Wojskowe Klasy Mundurowe”  odebrała certyfikaty MON zakończenia udziału w tym programie. Uczniowie otrzymali również listy gratulacyjne od dyrektor szkoły Katarzyny Kołodziejskiej.  Uroczystość zakończenia tej edycji ministerialnego programu zaszczyli swoją obecnością: Paweł Dycht – zastępca dyrektora Departamentu Edukacji, Kultury i Dziedzictwa Ministerstwa Obrony Narodowej, Łukasz Podlewski – radny Rady Miejskiej w Radomiu, przewodniczący Komisji Rewizyjnej, a także przedstawiciele służb mundurowych: płk Mirosław Cenkiel – zastępca dowódcy 42 Bazy Lotnictwa Szkolnego w Radomiu, ppłk Łukasz Baranowski – dowódca 62 Batalionu Lekkiej Piechoty Wojsk Obrony Terytorialnej w Radomiu i mjr Artur Łęcki  z Wojskowej Komendy Uzupełnień w Radomiu. Uczniowie i opiekun programu, mjr Andrzej Wójtowicz, zostali obdarowali okolicznościowymi nagrodami rzeczowymi, ufundowanymi przez Ministerstwo Obrony Narodowej. W imieniu absolwentów Sebastian Ogar podziękował dyrekcji na umożliwienie udziału w realizacji programu, który jest szansą do rozpoczęcia kariery w Wojsku Polskim, szkołą patriotyzmu i umiłowania Ojczyzny.  Gratulacje złożyli młodzieży i ich nauczycielom płk Mirosław Cenkiel oraz ppłk Łukasz Baranowski. Zabierając głos w imieniu Wiceministra Obrony Narodowej Wojciecha Skurkiewicza, Paweł Dycht podziękował Szkołom im. 72 Pułku Piechoty za troskę w rozwój szkolnictwa wojskowego oraz wkład w wychowanie patriotyczne i proobronne kolejnych pokoleń radomskiej młodzieży. Pod adresem młodzieży skierowane zostały życzenia „połamania piór” na egzaminie maturalnym oraz dalszych wspaniałych osiągnięć w zdobywaniu wiedzy i umiejętności zawodowych.

Szanowni Uczniowie

Pragnę poinformować, że jako Szkoły im. 72 Pułku Piechoty w Radomiu ZDZ, już po raz CZWARTY zostaliśmy zakwalifikowani do programu Certyfikowane Wojskowe Klasy Mundurowe, który jest  koordynowany i organizowany przez Ministerstwo Obrony Narodowej. W związku z powyższym kolejne roczniki uczniów naszych szkól z: liceum i technikum  rozpoczną we wrześniu 2020 roku, jako jedyni w Radomiu realizację jednolitego profesjonalnego
i kompleksowego oraz przede wszystkim spójnego z wymogami wojskowymi programu nauczania.

 

Zasady programu

W każdej edycji nauka w ramach projektu odbywa się przez dwa lata. Program ma formę zajęć teoretycznych i praktycznych. Oprócz teorii w szkole, uczniowie uczestniczą przez dwa lata w zajęciach praktycznych w jednostce patronackiej,
w ramach Wojskowych Dni Szkoleniowych oraz tygodniowym szkoleniu poligonowym. Łącznie to 185 godzin lekcyjnych realizowanych w ramach przedmiotu Edukacja wojskowa (EW). Powyższe zajęcia odbywają się przy wsparciu i na terenie patronackich jednostek wojskowych i instytucji podległych MON. Zajęcia praktyczne prowadzone są przez profesjonalistów - instruktorów wojskowych. Umożliwiają one uczniom również dostęp do obiektów i sprzętu wojskowego.

Absolwenci szkół biorący udział w projekcie mogą liczyć na:

  • odbycie skróconej służby przygotowawczej dla ochotników, kończącej się złożeniem przysięgi wojskowej, co otwiera drogę do dalszej służby w Wojsku Polskim;
  • preferencje w trakcie naboru do Wojsk Obrony Terytorialnej oraz innych rodzajów służby wojskowej;
  • przyjęcie na studia wojskowe na preferencyjnych warunkach - dodatkowe punkty rankingowe w czasie rozmów kwalifikacyjnych;
  • otrzymanie certyfikatu potwierdzającego realizację programu nauczania Edukacja wojskowa w CWKM wraz z informacją o ocenie końcowej i zakresie zrealizowanego materiału;
  • wpis na świadectwie ukończenia szkoły z przedmiotu nauczania Edukacja wojskowa, jako przedmiotu uzupełniającego (wraz z oceną końcową);
  • stałe konsultacje przedstawicieli Wojskowych Komend Uzupełnień oraz Wojsk Obrony Terytorialnej w zakresie przyjęcia do służby wojskowej oraz wskazywania możliwości podjęcia służby adekwatnych do potrzeb Sił Zbrojnych i uwarunkowań kandydata.

Dyrektor Szkół

Katarzyna Kołodziejska

 

3

Pożegnanie maturzystów było zawsze jednym z ważniejszych wydarzeń w życiu szkoły. W tym roku z powodu zagrożenia epidemicznego i wynikających z tego licznych ograniczeń, musiało być inaczej. 24 kwietnia 2020 r. w bardzo symbolicznym wymiarze, z zachowaniem wszelkich obowiązujących aktualnie przepisów i procedur, dyrektor Katarzyna Kołodziejska spotkała się z 5-osobową delegacją uczniów kończących naukę w Niepublicznym Liceum Ogólnokształcącym i Technikum dla młodzieży oraz w Liceum Ogólnokształcącym dla dorosłych. W ten symboliczny sposób do wszystkich 105 absolwentów zostały skierowane słowa uznania i podziękowania za lata nauki, a także życzenia sukcesów w życiu zawodowym i osobistym. Odbyło się również symboliczne przekazanie sztandaru młodszym rocznikom, a pięć obecnych uczennic: Wiktoria Sadownik, Wiktoria Bieńkowska, Karolina  Kominek, Karolina Mulik i Aleksandra Sokołowska odebrały świadectwa z czerwonym paskiem. Czekały na nich także nagrody rzeczowe. Ponieważ spotkanie było transmitowane on – line, wszyscy tegoroczni maturzyści, ale i społeczność szkolna, mogła w takiej formie pożegnać abiturientów. A świadectwa ukończenia szkoły dla wszystkich, którzy ukończyli naukę w naszej szkole, są do odbioru w sekretariacie szkoły.

Widać u uczniów świadomość i odpowiedzialność, jakie niesie zagrożenie pandemią koronawirusa. Do takiego wniosku skłaniają efekty pracy, zleconej  w ramach zdalnego nauczania przedmiotu BHP w Szkołach im. 72 Pułku Piechoty w Radomiu. Jednym ze zleconych młodzieży tematów było opracowanie na podstawie materiałów ze stron internetowych Rządowych, Ministerstwa Zdrowia, Ministerstwa Edukacji Narodowej, Mazowieckiego Kuratorium Oświaty, informacji - ulotki w formacie A4, ostrzegającej przed zagrożeniem COVID-19. - Przyjmijcie, że ta ulotka ma być rozsyłana do waszych najbliższych, przyjaciół i społeczeństwa. Ma za zadane dotrzeć do świadomości waszych odbiorców, jakie zagrożenie stanowi ten wirus – zwrócił się do swoich uczniów nauczyciel, płk Sławomir Gąsior. I zaapelował: Trzymajmy się razem, musimy to przetrwać. Zostań w domu - Uchroń Życie. Spowolnienie rozprzestrzeniania się COVID-19 zależy od nas wszystkich. Każdy, także osoby młode i zdrowe, powinien w tym czasie unikać dużych skupisk. Pozostań na bieżąco z wytycznymi w zakresie kształtowania  zdrowia publicznego. Załączone projekty świadczą, że taka forma pracy zdalnej wyzwoliła  w uczniach talenty, emocje i rozszerzyła ich horyzonty myślowe. Dlatego czasami należy odchodzić od schematów (zadanie dla ucznia  i wykonanie zadania), by budować ich twórczą  pracę, która jest ważna dla ich rozwoju intelektualnego i  wyzwala kreatywność. Prace dają ważne przesłania w ramach tej ochrony i walki z COVID-19 – podkreśla płk Sławomir Gąsior.

Życie szkolne z konieczności przeniosło się do sieci. Uczniowie odbywają wszystkie e-lekcje, zgodnie z wytycznymi Ministerstwa Edukacji Narodowej. Codzienna praktyka przynosi ciekawe inicjatywy związane z tą formą nauczania. Ponieważ problemem numer 1 w skali globalnej jest pandemia koronawirusa i ważne przesłanie #ZostanWDomu, młodzież z klas gastronomicznych wykonała zdalnie zadanie, polegające na opracowaniu menu na obiad rodzinny i specjalnie dla seniora, uwzględniając trudne realia tegorocznych świąt. Wykonane prace należało udokumentować fotograficznie i przesłać do oceny wraz z opisem przygotowanych propozycji. Nauczycielka Katarzyna Grabusińska, pod kierunkiem której kształcą się przyszli gastronomicy, wysoko oceniła inwencję i kreatywność uczniów, którzy po raz pierwszy muszą zmierzyć się z e-nauczaniem. Ale jest dobrze!

button

sziennik

KP

 Odziały Przygotowania Wojskowego

OPW logo 

Branżowe Odziły Wojskowe

 2 2 1